NILDE – Ορισμοί

«HEAL-Link» (Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – ΣΕΑΒ)

Ο Σύνδεσμος των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ–HEAL-Link) θεσμοθετήθηκε στις 27 Οκτωβρίου 2005 (Ν. 3404, ΦΕΚ 260 Τεύχ. Α, 17-10-05). Ξεκίνησε το 1997 ως ένα υποέργο του έργου ΕΠΕΑΕΚ της Οριζόντιας Δράσης των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών στο πλαίσιο του Β’ ΚΠΣ, ενώ η δικτυακή πύλη των Ηλεκτρονικών Πηγών του Συνδέσμου λειτουργεί από το 1999.

Μέσω της δικτυακής πύλης τα ιδρύματα-μέλη του Συνδέσμου έχουν πρόσβαση – ύστερα από σύναψη συμβάσεων με διεθνείς εκδοτικούς οίκους – στο πλήρες κείμενο επιστημονικών ηλεκτρονικών πηγών (13.500 περίπου τίτλους ηλεκτρονικών επιστημονικών περιοδικών όλων των ειδικοτήτων, περισσότερους από 7.800 τίτλους ηλεκτρονικών περιοδικών ανοιχτής πρόσβασης).

Μέλη του HEAL-Link είναι όλα τα Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα που χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το κόστος των συμβάσεων για το ηλεκτρονικό περιεχόμενο του HEAL-Link καλύπτεται από τις Δημόσιες Επενδύσεις του Υπουργείου.

«Υπηρεσία»

Η Υπηρεσία Παροχής Αντιγράφων Επιστημονικών Άρθρων του HEAL-Link δίνει τη δυνατότητα στις «Βιβλιοθήκες» και στους «Τελικούς Χρήστες» των Δημοσίων Οργανισμών και Φορέων να αιτούνται το πλήρες κείμενο των επιστημονικών άρθρων που θεωρούν απαραίτητα για τη διεξαγωγή της ερευνητικής τους δραστηριότητας. Η «Υπηρεσία» εντοπίζει και αποστέλλει το υλικό ηλεκτρονικά στους ενδιαφερόμενους, μέσω ενός Λογισμικού Διαδανεισμού και Ασφαλούς Αποστολής Εγγράφων που διασφαλίζει τα πνευματικά δικαιώματα (copyright) που το διέπουν (όπως προβλέπεται στις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με τους εκδότες/παρόχους του υλικού).

«ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΣ»

Η «Υπηρεσία» παρέχεται διαδικτυακά μέσω λογισμικού Ασφαλούς Αποστολής Εγγράφων .

«Βιβλιοθήκη»

Βιβλιοθήκες ή Τμήματα ή Υπεύθυνοι Επικοινωνίας των Δημοσίων Οργανισμών και Φορέων που έχουν εγγραφεί στο σύστημα και θα χρησιμοποιήσουν την «Υπηρεσία». Οι «Βιβλιοθήκες» έχουν την υποχρέωση να εξυπηρετούν του «Τελικούς Χρήστες» τους και να διεκπεραιώνουν τα αιτήματά τους.

«Τελικοί Χρήστες»

Οι χρήστες/μέλη/προσωπικό μιας «Βιβλιοθήκης» ή ενός Οργανισμού που υποβάλλουν αιτήματα προς την «Υπηρεσία» για την απόκτηση αντιγράφων επιστημονικών άρθρων.

«Διαχειριστής της Υπηρεσίας»

Υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία του λογισμικού και την επίλυση τεχνικών προβλημάτων.

«Προσωπικό της Υπηρεσίας»

Υπεύθυνο για την επικοινωνία με τις «Βιβλιοθήκες», τη διεκπεραίωση των αιτημάτων, την εκπαίδευση των «Χρηστών» και την παροχή υπηρεσιών.
Επικοινωνία με τον «Διαχειριστή και το Προσωπικό της Υπηρεσίας»

«Εγχειρίδια Χρήσης»

Ηλεκτρονικό ή/και έντυπο υλικό ενημέρωσης και εκπαίδευσης σχετικά με τη λειτουργία της «Υπηρεσίας» και του λογισμικού.

«Υπηρεσίες ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ»

Υπηρεσίες και εργαλεία που παρέχονται μέσω του λογισμικού «ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ» για τη διευκόλυνση της χρήσης της «Υπηρεσίας» από όλους τους συμμετέχοντες.